ProFit Gym lanceert Coach App

6 februari 2017  |  Nieuws


Hoe kun je als part-time fitness coach persoonlijke service verlenen aan duizenden leden?

Als je 91 uur per week open bent en honderden leden komen sporten, dan is het als coach lastig om up-to-date te blijven met elke sporter of om iedereen bij naam te kennen. Toch wil je iedere sporter zo goed en persoonlijk helpen bij zijn/haar sportbehoefte.

Om het serviceniveau verder te verhogen is daarom nu de ProFit Gym Coach App gelanceerd. Een overzichtelijke en simpele tool voor sportschool coaches die hen ondersteunt in de begeleiding en service naar sporters.

Meer persoonlijke service dankzij digitale tool

De Coach App is volledig is toegespitst op het serviceaanbod van ProFit Gym, wat onder andere bestaat uit:

  • Persoonlijke intake
  • Op maat trainingsschema’s
  • Periodieke metingen
  • Groepslessen met instructeur
  • Mobiele app voor de leden

Dankzij de Coach App kunnen de coaches nu in één oogopslag zien wie er binnenkomt en wat de hoogste prioriteit is voor het lid. Daarnaast kun je gemakkelijk een overzicht maken van de leden en wie op dit moment het beste geholpen kan worden.

Heeft een lid bijvoorbeeld al 6 weken hetzelfde trainingsschema, dan kan de coach hier direct een afspraak voor inplannen of het schema opstellen. Is een lid bijna bij zijn doel, dan kan dit samen gevierd worden.

Voorspellingen op basis van big data

Bovendien kunnen we op basis van big data en de persoonlijke bezoekfrequentie zien of een lid in de ‘gevaren zone’ komt. Zien we dat de bezoekfrequentie afneemt, dan kunnen we met extra aandacht net dat beetje extra motivatie geven. Zo voorkomen we dat het lid zijn abonnement opzegt, nog voordat het te laat is.

Doordat de applicatie als web applicatie is ontwikkeld en volledig responsive is, is hij zowel op de pc’s aan de balies als op tablets door de sportschool te gebruiken.

Op deze manier blijven we met ProFit Gym streven naar een heel persoonlijke sportschool dankzij digitale innovatie.

Afgelopen zomer zijn de eerste pilots gedaan met een prototype van de Coach App, die veelbelovende resultaten lieten zien.

Zo ging de gemiddelde klanttevredenheid onder respondenten een vol punt omhoog (van 8 naar 9). Bovendien verdriedubbelde het aantal respondenten dat een 9 of hoger gaf. Met de 9+ theorie van Veldhoen en van Slooten in ons achterhoofd zijn we daarom heel benieuwd naar de resultaten in het komende jaar.

 

Meer lezen over hoe we de loyaliteit en ledenwerving verbeteren met digitale innovatie bij ProFit Gym? Lees dan verder in ons portfolio item.

Werner
Strategie en concept