De webshop voor bijzondere accessoires 

—indeShop
Terug naar overzicht

IndeShop is de leukste online winkel gespecialiseerd in bijzondere accessoires. Van creditcardhouders tot tassen en alleen de mooiste merken, zoals Dosh, KeySmart en Samsonite.

IndeShop is groot geworden in de niche van creditcardhouders. De ambitie is echter om verder te groeien in de accessoires-tak en om een bredere doelgroep aan te spreken, dan de voornamelijk mannelijke doelgroep die naar creditcardhouders opzoek zijn.

De samenwerking verliep zeer prettig. Geen eigenwijze ontwerpers, maar specialisten met een duidelijke visie die snappen dat het om de business gaat.
John Rotgers - Directeur indeShop
Onze webshops liepen al goed, alleen vonden wij het design niet meer van deze tijd. De sites oogden schreeuwerig en pasten niet meer wat we wilden uitstralen. We verkopen immers kwaliteitsproducten en service staat bij ons hoog in het vaandel. Stijlbreuk heeft allereerst een fraaie nieuwe huisstijl ontworpen inclusief een nieuw logo. Daarnaast hebben zij grondig geanalyseerd wat herbruikbaar is van de huidige site en dat vertaald naar een nieuwe site, die fris oogt en past bij deze tijd. En uiteraard met het oog om de conversie te verhogen. 
John Rotgers - Directeur indeShop
0 1

Merk

IndeShop daagde ons uit om het gehele merk onder handen te nemen, inclusief een volledig nieuwe webshop. De gehele branding was namelijk gedateerd en sprak voornamelijk de mannelijke doelgroep aan. In de strategie om de winkel breder in de markt te zetten, was het belangrijk om ook de vrouwelijke doelgroep aan te spreken.

Geïnspireerd op bestaande elementen hebben we een nieuwe warme merkidentiteit ontwikkeld en deze doorgevoerd in alle communicatiemiddelen.

Logo 

Het logo van indeShop is een kleine knipoog naar de eigen naam, door de illusie dat de naam een winkel ‘inloopt’.

Zo is het logo an sich een herkenbaar icoon, is het een goede representatie van het merk en helpt het de naamsbekendheid te verhogen.

Kleurenschema 

IndeShop is wel een beetje eigenwijs. In de huisstijl zijn we daarom weggebleven van de cliché kleurenschema’s van de huidige bekende webshops.

Met het zachte rood en okergeel krijgt indeShop een warme uitstraling, zonder goedkoop over te komen.

0 2
— Conversion by design

Webshop design 

Naast de huisstijl was ook de website gedateerd en niet geoptimaliseerd voor alle apparaten. Onze uitdaging was om zowel beleving en lifestyle toe te voegen, als de conversie in de shop te verhogen.

Het doel is om per jaar 50% te groeien door de directe conversie te verhogen en door de loyaliteit te verhogen onder klanten.

IN DE SHOP

Benieuwd naar het resultaat?

Focus & hiërarchie 

In het nieuwe design hebben we met name veel meer focus en hiërarchie aangebracht. Beleving waar het kan en conversie optimalisatie waar het moet.

De verbeteringen van het nieuwe design zien we in de gehele flow van de webshop, met als belangrijkste KPI’s natuurlijk de conversie en omzet. De conversie steeg met 109% en de omzet ging zelfs met 119% omhoog.

Kijken, kijken, wél kopen 

Nu er steeds meer gemeten kan worden, kun je je gemakkelijk blindstaren op de verkeerde cijfers. Het is daarom steeds belangrijker om de juiste KPI’s te definiëren.

Het aantal pagina’s per sessie daalde bijvoorbeeld met meer dan één derde, wat kan duiden op een mindere UX. Echter is dit een positieve ontwikkeling, omdat bezoekers in de oude shop juist aan het ronddolen waren zonder iets te kopen.

Uit de niche en breder toegankelijk 

De oude webshop sprak voornamelijk mannen aan. Dat kwam terug in de bezoekersaantallen, maar ook in de conversiepercentages. Deze lag bij de vrouwen 38% lager dan bij de mannen.

Met het nieuwe design zien we dat de doelstellingen ruimschoots behaald worden. Voor beide doelgroepen is de conversie flink gestegen en ligt het conversiepercentage onder vrouwen nu zelfs iets hoger dan bij de mannen.

Op grote schaal gepersonaliseerde hoesjes met design automation
Bekijk case

Benieuwd hoe we je kunnen helpen?

Kom vrijblijvend een keer langs en daag ons uit!

Bel of mail Werner