Searchresult Insights

—Searchresult
— Vraag

Met passie en innovatie hoog in het vaandel is Searchresult (an adeptiv agency) al jaren een sterk digital marketingbureau. Vanuit die passie en innovatie ontstond de wens om een eigen tools te ontwikkelen om de service, transparantie en merkbeleving verder te versterken. Wij werden gevraagd om hier vanuit UX en design het ontwerp hiervan op ons te nemen.

Hoe krijg je een grote hoeveelheid informatie in een mooi, gebruiksvriendelijk en overzichtelijk dashboard? Met die vraag klopten we aan bij Stijlbreuk en kwamen met een strak dashboard dat helemaal voldeed aan onze wensen. 
Michel Vennema - Head of Digital Analytics & Manager Innovation
0 1
— Insights dashboard

Real-time inzicht in mijn marketingbureau?

Vraag

Searchresult schakelde Stijlbreuk in om het dashboard volledig te ontwerpen en de front-end te ontwikkelen, zodat het qua UX, flow en design past bij hun positie. Analytische tools hebben namelijk de neiging om enorm door de data gedreven te worden.

Aanpak en resultaat

Wij hebben juist op de eindgebruiker gefocust, evenals de menselijke expertise achter de cijfers.

Het resultaat is een volledig custom design dashboard, waarmee klanten meer inzicht krijgen in hun campagnes en Searchresult haar service nóg een stukje beter maakt.

Hiërarchie in KPI’s 

De kunst van het weglaten is cruciaal. Er is zoveel data beschikbaar, dat je gemakkelijk verdwaalt in de getallen. Samen met Searchresult hebben we scherpe keuzes gemaakt in de balans tussen overzicht en inzicht.

De belangrijkste KPI’s worden uitgelicht voor een snel inzicht voor de managers. Gedetailleerde rapporten kunnen desgewenst gegenereerd worden om fijnmazig inzicht te krijgen in de lopende campagnes.

Extra diepgang door consultants

Om bepaalde trends uit- of toe te lichten kunnen consultants comments achterlaten in de rapporten voor de klant.

SR Insights is uiteindelijk geen SaaS (Software as a Service), maar blijft een digitaal verlengstuk van het menselijke bureau.

Gemakkelijk user management

Met vele nieuwe klanten en functieniveaus is het belangrijk dat het User Management gemakkelijk en overzichtelijk is in te stellen.

Bovendien is het met de groei en wisselingen in personeel gemakkelijk om ook overkoepelend consultants snel aan verschillende klantprojecten toe te voegen.

Online partner van Abel Installatie
Bekijk case

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Kom vrijblijvend een keer langs en daag ons uit!

Bel of mail Werner