De merkbeleving van een glasvezelmodem


Genexis ontwikkelt glasvezel hardware; De kastjes waar niemand naar omkijkt, tenzij het internet niet werkt. Als het aan Genexis ligt, is dat snel verleden tijd. Ze ontwikkelen innovatieve producten die niet alleen veel gebruiksvriendelijker zijn, maar ook gezien mogen worden.

Vraag

Genexis was opzoek naar een nieuwe website die paste bij de propositie naar verschillende doelgroepen en innovatieve karakter.

Oplossing

Samen hebben we eerst een stap terug gezet en kritisch naar de huisstijl, communicatie én productlijn gekeken, voordat we over de website en andere middelen nadachten.

Resultaat

Een nieuwe corporate identiteit, custom website, een intern dashboard en nog meer mooie dingen in de pijplijn.

"De samenwerking met Stijlbreuk begon met onze aanvraag voor een nieuwe corporate website. Wat ons meteen opviel in de startfase was hun betrokkenheid en sterk conceptueel denken, waardoor ideeën al snel uitgewerkt werden in een functioneel ontwerp met heldere en compacte informatiestructuur – iets wat in ons technische werkveld best een uitdaging is.

Door deze positieve ervaring breidden we de samenwerking uit met vernieuwing van de gehele huisstijl. Stijlbreuk toonde zich erg flexibel in de planning van deze bijkomende werkzaamheden waardoor wij onze vernieuwde huisstijl en corporate website – met trots – kort na elkaar konden lanceren.

Toen een aantal maanden later vraag ontstond naar ontwikkeling van een intern dashboard, bleek Stijlbreuk wederom een goede keuze!"

Anke Bongers
Marketing & Communications Manager Genexis

Corporate identity


Genexis zit in een interessante positie. Ze ontwikkelen producten voor bijvoorbeeld KPN, maar uiteindelijk staan de producten bij consumenten in huis en worden die geïnstalleerd door externe installateurs.

Binnen deze dynamiek waren zij opzoek naar een nieuwe identiteit dat al deze doelgroepen aanspreekt.

Identity document

image01
image2
image03
image4
image05
image06
image07
image08

Plug & play merkidentiteit


Per jaar worden enorm veel presentaties gegeven. Door de CEO en de marketingafdeling, maar ook door de techneuten. Hoe voorkom je dat dit niet resulteert in slides met enorme bullet lists en saaie opsommingen?

Dankzij een fool proof templates kan nu iedereen binnen Genexis een presentatie, document of brochure maken die altijd in lijn is met de merkidentiteit.

Iconografie


Om de verschillende 'unique selling points' van de producten van Genexis uit te lichten, is een serie iconen ontwikkeld die consistent door alle communicatie en middelen wordt gebruikt.

Wordpress website op maat


De website is een belangrijke spil in de communicatie voor alle verschillende doelgroepen. Hoe zorg je ervoor dat iedereen de juiste informatie vind, zonder dat dit ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid? En hoe zorg je ervoor dat ook a-technische mensen binnen de organisatie de website gemakkelijk kunnen onderhouden?

Custom Wordpress CMS


"In dit geval hebben we gekozen voor Wordpress als back-end. We richten het CMS compleet in naar wens van de klant, zodat alle content aangepast kan worden op een gebruikersvriendelijke manier.

In het geval van Genexis bestaat de website uit flexbox content-blokken die op elke pagina kunnen worden geplaatst en aangepast door de beheerder, waarbij het design en de responsiveness van de website intact blijft."

Jeroen Peerbolte
Creatief developer

Sollicitatie systeem in Wordpress


In de high-tech sector is het binnenhalen van nieuw talent enorm belangrijk. De vacature-sectie is daarom zo ingericht dat HR gemakkelijk vacatures kan beheren en aanmaken, zonder technische kennis nodig te hebben.

Een nieuwe vacature staat binnen 10 minuten online en sollicitaties gaan automatisch naar de juiste persoon binnen HR.

Dynamische download portal


De download portal is erg belangrijk, omdat de verschillende doelgroepen -van de inkoper tot de installateur- hier de documentatie vandaan haalt.

Genexis kan gemakkelijk nieuwe handleidingen en fotografie van een product uploaden, die vervolgens automatisch gecomprimeerd worden en als zip worden aangeboden aan de websitebezoeker.

Van schets naar opmaak

Digitale tools


De kracht van digitale tools hoeven we Genexis niet uit te leggen. We zijn daarom ook met verschillende kleine tools bezig om meer inzicht te genereren op verschillende niveau's, processen te optimaliseren en werknemers te motiveren.

Inzicht in sollicitaties en downloads


Om extra inzicht te krijgen in de website hebben we extra tracking toegevoegd aan de standaard Google Analytics en dashboards hiervoor ontwikkeld.

Zo zien we bijvoorbeeld in real-time van welk product vaak de installatiegids wordt gedownload, waar juist de marketingmaterialen populair van zijn of via welke kanalen je sollicitanten binnenkomen.

Dashboard voor interne doelen


Om werknemers meer inzicht te geven in het bedrijf en hen te motiveren is een intern dashboard ontwikkeld waar zij doelen en voortgang kunnen volgen.

Deze mijlpalen kunnen gefilterd worden per afdeling en zorgen zo ook nog voor onderlinge verbondenheid binnen het team én met de rest van de organisatie.

Bekijk het resultaat zelf

Bekijk website