Next level design & UX


IndeShop is groot geworden in de niche van creditcardhouders. De ambitie is echter om verder te groeien in de accessoires-tak en om een bredere doelgroep aan te spreken, dan de voornamelijk mannelijke doelgroep die naar creditcardhouders opzoek zijn.

Vraag

Ontwerp de nieuwe huisstijl die aansprekend is voor zowel mannen als vrouwen en ontwerp de nieuwe webshop, waarmee we onze doelstellingen kunnen behalen.

Aanpak

Met de bekende aanpak van Analyse > Interaction Design > Grafisch Design hebben we in verschillende iteraties het nieuwe ontwerp van de webshop neergezet. Webdesign Tilburg was verantwoordelijk voor de implementatie van het design.

Resultaat

Het resultaat is een huisstijl waar de medewerkers trots op zijn en een compleet nieuwe shop waarvan de resultaten door het dak gaan. De conversie is met 109% gestegen en de omzet steeg met 119%.

Bekijk resultaat

Merk


IndeShop daagde ons uit om het gehele merk onder handen te nemen, inclusief een volledig nieuwe webshop. De gehele branding was namelijk gedateerd en sprak voornamelijk de mannelijke doelgroep aan. In de strategie om de winkel breder in de markt te zetten, was het belangrijk om ook de vrouwelijke doelgroep aan te spreken.

Geïnspireerd op bestaande elementen hebben we een warme nieuwe merkidentiteit ontwikkeld en deze doorgevoerd in alle communicatiemiddelen.

Kleurenschema


IndeShop is wel een beetje eigenwijs. In de huisstijl zijn we daarom weggebleven van de cliché kleurenschema’s van de huidige bekende webshops.

Met het zachte rood en okergeel krijgt indeShop een warme uitstraling, zonder goedkoop over te komen.

Webshop design


Naast de huisstijl was ook de website gedateerd en niet geoptimaliseerd voor alle apparaten. Onze uitdaging was om zowel beleving en lifestyle toe te voegen, als de conversie in de shop te verhogen.

Het doel is om per jaar 50% te groeien door de directe conversie te verhogen en door de loyaliteit te verhogen onder klanten.

Focus & hiërarchie


In het nieuwe design hebben we met name veel meer focus en hiërarchie aangebracht. Beleving waar het kan en conversie optimalisatie waar het moet.

De verbeteringen van het nieuwe design zien we in de gehele flow van de webshop, met als belangrijkste KPI’s natuurlijk de conversie en omzet. De conversie steeg met 109% en de omzet ging zelfs met 119% omhoog.

Kijken, kijken, wél kopen


Nu er steeds meer gemeten kan worden, kun je je gemakkelijk blindstaren op de verkeerde cijfers. Het is daarom steeds belangrijker om de juiste KPI’s te definiëren.

Het aantal pagina’s per sessie daalde bijvoorbeeld met meer dan één derde, wat kan duiden op een mindere UX. Echter is dit een positieve ontwikkeling, omdat bezoekers in de oude shop juist aan het ronddolen waren zonder iets te kopen.

Uit de niche en breder toegankelijk


De oude webshop sprak voornamelijk mannen aan. Dat kwam terug in de bezoekersaantallen, maar ook in de conversiepercentages. Deze lag bij de vrouwen 38% lager dan bij de mannen.

Met het nieuwe design zien we dat de doelstellingen ruimschoots behaald worden. Voor beide doelgroepen is de conversie flink gestegen en ligt het conversiepercentage onder vrouwen nu zelfs iets hoger dan bij de mannen.

Ook opzoek naar een digitale partner die met je meedenkt?


Neem contact op met Werner: werner@stijlbreuk.nl of 013 - 20 32 2 48

Of stuur een .