Ga naar de content

Denieuwestandaardinhetvindenenvergelijkenvanvakantieparken

Luchtfoto van een kustdorp met moderne huizen, water en windmolens op de achtergrond.
Waar een wil is…

Stijlbreuk was niet de eerste keus voor de volgende stap van bungalowparkoverzicht.nl — en dat is best een groot compliment. Eerdere partijen durfden de uitdaging namelijk niet aan. “Te complex”, werd er gezegd. En dus werd Digera gedwongen verder te zoeken, tot ze iemand vonden die het wél zag zitten. Wij dus. Was het een uitdaging? Jazeker. Hebben we spijt? Absoluut niet.

In een notendop

Duizenden dynamische landingspagina’s voor next-level SEO.

Ongekende complexiteit waar de gebruiker niets van ziet.

8 scrapers met custom data mapping.

~200K+ bezoekers per dag.

Aanbod verrijkt met user reviews en locatie-gebonden activiteiten.

Contextuele filters voorkomen lege zoekopdrachten.

Vakantieparken vergelijken

Het klinkt zo simpel. En in de basis is het dat ook. Op bungalowparkoverzicht.nl vind en vergelijk je het aanbod van verschillende vakantieparken in en rond Nederland. En die eenvoud is precies de meerwaarde van de onderneming. Want wil je als vakantieganger zélf het aanbod van meerdere parken naast elkaar leggen, dan kom je er snel achter dat dat een hele klus is.

Logo's van Landal, EuroParcs en Center Parcs op een onscherpe vakantiepagina.
Appels en peren

Eén van de grootste hoofdpijnzaken waar je tegenaan loopt als je handmatig vakantieparken vergelijkt is dat ze allemaal nét iets andere terminologie en jargon gebruiken. Bungalowtypes hebben overal een andere naam, zwem- en andere recreatie-activiteiten worden creatief omschreven en prijzen worden telkens weer anders berekend en weergegeven.

Op bungalowparkoverzicht.nl hebben we al die wildgroei weggesnoeid en onze eigen heldere manier van zoeken, filteren en vergelijken ontwikkeld (en vanaf de grond opgebouwd). Appels met appels dus.

Vergrootglas op website met tekstlabels, afbeeldingen en pictogrammen.
Website van bungalowpark met familiefoto's en zoekbalk op gele achtergrond.
De beste techniek, die zie je niet

Om deze gebruikerservaring te realiseren hebben we alles uit de kast moeten trekken (en WordPress, waarop de vorige versie van bungalowparkoverzicht.nl al draaide, tot haar uiterste gedwongen). Ter illustratie: we bouwden acht (!) maatwerk scrapers die — met goedkeuring van de vakantieparken — content, media en metadata van de desbetreffende websites “schrapen”.

Vervolgens wordt die data gemapt op onze eigen structuur, waarbij we honderden uitzonderingen netjes afvangen en verwerken. Tenslotte verrijken we de content met aanvullende informatie — daarover later meer — en gebruiken we een flinke laag caching om ervoor te zorgen dat de gebruiker zelden hoeft te wachten.

💡 Bovenstaande uiteenzetting omschrijft een ontwikkeltraject van ruim 6 maanden. Mocht je graag dieper de techniek in duiken, stuur Aron (aron@stijlbreuk.nl) dan even een mailtje; hij kan hier letterlijk uren over vertellen.

Meer dan aanbod

Een huisje op een vakantiepark is natuurlijk slechts het begin van een vakantie. Of je nu met vrienden op pad bent, met de familie, of met je gezin, uiteindelijk wil je iets doen. Voor de één is dat een boek lezen en gezellig samenzijn, voor de ander is die invulling actiever van aard.

Daarom verrijken wij het aanbod van de vakantieparken met onze eigen content (en kun je daar ook op filteren en zoeken). Om te beginnen tonen we van de bekendere parken plattegronden en andere basisinformatie. Maar we hebben ook duizenden activiteiten en uitjes in de omgeving van de parken verwerkt en gelinkt op basis van geografie.

Zo wordt het dus écht mogelijk om te zoeken naar een vakantiepark met een klimwand in de buurt, of een kartbaan, of een sushirestaurant (of allemaal). Een functionaliteit die de parken zelf niet eens aanbieden.

Op de website vindt u informatie over de camping, foto's en een kaart met speciale aanbiedingen.
Betere SEO dan de parken zelf

Met zoveel superschone en accurate data in ons bezit kunnen we page rakings bereiken waar de vakantieparken zelf jaloers op zijn. Zéker wanneer we de parkinformatie verrijken met activiteiten en andere belangrijke zoektermen, zoals locaties en voorzieningen.

Denk aan “vriendenvakantie barbecue Ardennen”, “familieweekend met speeltuin en visvijver” of “weekendje weg met tropisch zwemparadijs”. De mogelijkheden zijn letterlijk nagenoeg eindeloos (wat je terugziet in het aantal landingspages, dat momenteel op 1502 staat).

Vergrootglazen op een kaart, SEO-logo en Nederlandse tekst over voorzieningen.
Probeer het zelf

Probeer het zelf, zouden we zeggen: ga naar Google en zoek op “bungalowpark” (of “vakantiepark”) gevolgd door een plaats, een activiteit of misschien zelfs een provincie. Gegarandeerd dat je bungalowparkoverzicht.nl meteen ziet staan.

En dat blijkt ook uit de statistieken. Afhankelijk van het seizoen worden er dagelijks tussen de 200.000 en 450.000 pagina’s bekeken. Allemaal mensen die we helpen in hun zoektocht naar hét ideale park voor hun perfecte vakantie.

Een jongeman met kort donker haar draagt een lichtbeige sweatshirt en kijkt lichtjes naar rechts.
Robbert
Front-end
"Dit project dwong ons het maximale uit WordPress te halen. Wat je op de site ziet is het topje van de ijsberg - daaronder draait een ingenieus systeem van scrapers, data-mapping en caching dat dagelijks honderdduizenden bezoekers bedient."
Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?
Laten we een kennismaking inplannen om jouw ambities te bespreken!
Een man met kort bruin haar en een bril lacht naar de camera. Hij draagt een roze-rood t-shirt en staat tegen een effen witte achtergrond.