Ga naar de content

Legendarischereizenbeginnenmeteenklikeneenswipe

Pagode bij zonsondergang met uitzicht op de stad en de verre bergen met een kleurrijke lucht.
Hoogwaardig op alle fronten(d)

Toerisme is misschien wel de breedste sector die we kennen. We gaan allemaal op vakantie, maar hoe “vakantie” eruitziet is voor iedereen verschillend. Travel Legends richt zich op een specifiek stukje van de branche: unieke belevingen voor mensen die waarde hechten aan gemak, exclusiviteit en een hoge standaard van service. En die ervaring begint vanaf het moment dat je voor het eerst de website bezoekt.

In een notendop

Super intuïtieve en gepolijste gebruikerservaring.

Volledige integratie met Salesforce.

SEO powerhouse met 1000+ landingspagina’s.

Geautomatiseerde sales pipeline die tóch persoonlijk voelt.

Regio-experts helpen bezoeker keuzes te maken.

Website met een noorderlicht-header, reislogo's en zoekfilters onderaan.
Een persoon rent over de weg richting de met sneeuw bedekte bergen in de verte, onder een helderblauwe lucht.
Look & feel

Wanneer perfectionisme loont

Een soepele gebruikerservaring is altijd belangrijk. Maar het niveau waarop we dit implementeren verschilt wel degelijk per type gebruiker. Voor het merk Travel Legends is het cruciaal dat de bezoeker zich meteen verwelkomt voelt in een premium omgeving. Dat verschil maken we met micro-animaties, verfijnde texturen en kleurnuances die op het eerste oog helemaal niet opvallen. Maar, zonder zweverig te worden, je voelt het als je door de website heen gaat.

Kleuren en patronen

De ene reis is de andere niet. Dat klinkt als een open deur, maar dit was voor ons een belangrijk gegeven om het thema van de website mee te sturen. We ontwikkelden een set ‘vibes’ waarbinnen een reis kan vallen. Bijvoorbeeld Desert, Urban of Ice. Iedere vibe heeft zijn eigen achtergrondpatroon en kleurstelling. Zo voelt de pagina van een rondreis door Lapland wel degelijk anders dan die van een hike door het Amazone regenwoud.

Logo van Travel Legends met vijf ronde kaartontwerpen eromheen.
Geanimeerde kaarten & widgets

Een ander voorbeeld van het hoge afwerkingsniveau zie je in de geanimeerde landkaarten (gebouwd met mapbox) en de widget-grids met maatwerk iconen. Hierin zie je als bezoeker in één oogopslag de belangrijkste informatie over een bestemming.

Kaart met reisinformatie: tijdsverschil en beste reisperiode gemarkeerd.
Interactieve dagprogramma’s met media en route

De geanimeerde kaarten komen op meerdere plekken terug. Zo ook in de volledig interactieve dagprogramma’s (van iedere reis), die verrijkt zijn met hoogstaande copy en sprekend beeldmateriaal. Zo beleef je als bezoeker alvast een stukje van de reis, maar dan thuis op de bank.

Kaart en routebeschrijving met onderaan een kleurrijk Holi-feest.
Twee tabletschermen met een reiswebsite en een waterval op de achtergrond.
SEO

Meerdere wegen naar Rome

Unieke belevingen liggen niet altijd voor de hand. Natuurlijk weten veel reizigers wel ongeveer waar ze naar op zoek zijn, maar deel van het avontuur is juist dat je op onverwachte bestemmingen stuit. Daarom is de website van Travel Legends qua structuur, techniek en design ingestoken op next-level inspiratie. Plots kom je iets tegen waarvan je nog nooit had gehoord — en nu krijg je het niet meer uit je achterhoofd.

Maar ook mensen die al wel weten wat ze willen komen via allerlei wegen bij Travel Legends terecht. Vanuit WordPress implementeerden we bijna 1.000 landingspagina’s op specifieke zoektermen. Denk hierbij vérder dan alleen bestemmingen — zoals de Jebel Jais zipline in de Verenigde Arabische Emiraten, maar ook welke reisstekker je nodig zou kunnen hebben in Japan. Zo helpen we mensen om het geweldige aanbod van Travel Legends op hun eigen manier te ontdekken.

Een keuzehulp die ook écht helpt

Naast het hoge afwerkingsniveau is uitmuntende service essentieel voor de bezoeker van Travel Legends. Hiervoor ontwikkelden we een bedrieglijk eenvoudige keuzehulp, waarmee je in een paar stappen snel tot jouw droomreis komt. De waarde van zo’n tool staat of valt natuurlijk bij de kwaliteit van de suggesties. Vandaar dat we hem als “bedrieglijk eenvoudig” omschrijven: achter de schermen wordt er behoorlijk wat getoverd.

Schermafbeelding met close-ups van de opties voor reisinformatie en zoektermen in het Nederlands.
Waar WordPress en Salesforce elkaar ontmoeten

Hoewel de website van Travel Legends volledig op maat is gebouwd met WordPress, draait de achterliggende bedrijfsvoering helemaal op Salesforce. Het was dus een harde eis om hier goede integraties voor te ontwikkelen. Alle cruciale data die te zien is op Travel Legends (denk aan reisinformatie, dagprogramma’s, prijzen en beschikbaarheid) komt uit Salesforce en wordt verreikt met media en andere context vanuit WordPress.

Dit betekent dat het sales proces én al het contentbeheer van Travel Legends helemaal buiten WordPress om gaat — en dat is precies de bedoeling. De informatie leeft op één plek waardoor de reisexperts zich kunnen richten op de inhoud en het helpen van klanten. Geen gedoe met meerdere systemen en aanzienlijk minder kans op (menselijke) fouten.

Dit betekent dat het sales proces van Travel Legends helemaal buiten WordPress om gaat — en dat is precies de bedoeling. Zo kunnen de reisexperts zich richten op de inhoud en het helpen van klanten zonder te hoeven jongleren met verschillende systemen.

Salesforce- en WordPress-logo's verbonden door een kettingschakelpictogram.
Een man met kort bruin haar en een bril lacht naar de camera. Hij draagt een roze-rood t-shirt en staat tegen een effen witte achtergrond.
Aron
Front-end
"Wat me echt trots maakt aan Travel Legends? Dat we alle kleine details hebben uitgewerkt die je misschien niet eens bewust opmerkt, maar die samen zorgen dat de site gewoon 'klopt'. Die mapbox-integratie en die vibes per bestemming waren een flinke puzzel, maar juist daardoor zo leuk om aan te werken."
Businesswaarde
Modulair en herbruikbaar

Travel Legends is op meerdere fronten een technisch hoogstandje. Om hier maximaal van te profiteren hebben we de gehele stack modulair en flexibel opgebouwd. Zo kunnen we relatief eenvoudig dochter-websites optuigen — zoals balkanreizen.com en srilankareizen.com — die gebruikmaken van dezelfde elegante doch robuuste oplossingen.

Hierdoor ontstond er na de initiële investering snel meer businesswaarde vanuit een effectieve multi-label-strategie. Bovendien helpen de dochter-websites elkaar niet alleen op SEO gebied, maar ook om verschillende soorten reizigers optimaal aan te spreken en te kunnen bedienen.

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?
Laten we een kennismaking inplannen om jouw ambities te bespreken!
Een man met kort bruin haar en een bril lacht naar de camera. Hij draagt een roze-rood t-shirt en staat tegen een effen witte achtergrond.