Ga naar de content

200+locaties,éénwerken-bijplatform

Een oudere man in een rolstoel en een jonge vrouw delen een dempactmoment en lachen samen binnenshuis.
Hoe vind je de juiste mensen in de zorg?

Als er ergens veel druk ligt op het vinden van de juiste mensen, dan is het in de zorg. Het is dan ook geen verrassing dat veel organisaties, waaronder Amarant, stevig inzetten op een eigen ‘werken-bij’ website. En wie ‘a’ zegt, moet ook ‘b’ zeggen. Dus pakten we het met overtuiging aan.

In een notendop

Strategie & discovery om de vraag te doorgronden.

Splitsing tussen vacatures en profielen.

Maatwerk Salesforce integratie.

Login via Azure (Single Sign-On).

Dynamische keuzehulp.

Favorieten opslaan zonder registratie.

Nadruk op de mens en haar talenten
Beginnen bij het begin

Bij het werven van talent denken veel mensen niet verder dan vacatures. Maar de vacature is slechts het tipje van een uitdagende strategisch ijsberg. Succesvol werven draait om hoogwaardig matchen: de juiste mensen op de juiste plaats. Bij een organisatie van de omvang van Amarant, zijn dat heel veel mensen en heel veel plaatsen.

Na langdurige overwegingen en de drukkende krapte op de markt, besloot Amarant de vraag om te draaien. Van “wie past er op deze plaats?” naar “op welke plaats pas jij?”. Zo leggen we de nadruk op de mens en haar talenten, en spreken we ons vertrouwen uit dat bijna iedereen iets van waarde kan toevoegen.

Vacatures én profielen

Onze inzichten resulteerden in een belangrijk onderscheid: de website biedt zowel ruimte aan vacatures als profielen. De vacature is precies wat je ervan verwacht. Het profiel, daarentegen, is op het individu gericht. Werkzoekenden die binnen één van de profielen vallen zijn allemaal welkom. Amarant gaat vervolgens zelf aan de slag om een goeie plek voor ze te vinden óf creëren. Zo vangen we waardevol talent dat op basis van de actuele vacatures misschien niet was blijven hangen, én het scheelt tientallen losse vacatures, wat het overzicht ten goede komt.

Twee Nederlandse website schermen met dempact functiecategorieën en Amarant loopbanen met afbeeldingen van mensen.
Zien is geloven

Je werk is één van de belangrijkste delen van je leven. Daarom is het voor iedere ‘werken-bij’ website essentieel dat de eerste (en tweede…) indruk meer dan goed is. Voor Amarant betekende dit dat we zowel grafisch als op het gebied van content alles uit de kast trokken. Het resultaat is een visueel treffend geheel, ondersteund door nieuwe video’s en overal waar je kijkt echte mensen in beeld. Zo weet je als werkzoekende meteen: hier wil ik bij horen.

Glimlachende vrouw in amarant roze staat buiten; personeelsbijeenkomst en positieve werkboodschap erboven.
Keuzehulp

De zorg kent talloze profielen en functies. Tel daarbij op dat Amarant op ruim 200 locaties actief is en je begrijpt dat het niet altijd eenvoudig is om het juiste aanbod te vinden. Om dit te vereenvoudigen ontwikkelden we een intuïtieve keuzehulp. Aan de hand van een paar simpele vragen toveren we direct passende functies en profielen naar voren, die vervolgens op afstand en trefwoorden verder te filteren zijn.

Nederlands sollicitatieformulier om te werken of stage te lopen bij Amarant, met gemarkeerde selectiemogelijkheden.
Voorleesfunctie

Wij zijn van mening dat toegankelijkheid op het internet net zo belangrijk is als in de publieke ruimte. Het deed ons dan ook deugd dat deze mening door Amarant gedeeld werd. Iedere pagina is voorzien van een voorleeshulp. Met één klik op de knop wordt de pagina natuurgetrouw voorgelezen. Weinig tijd? Dan zet je ‘m gewoon een tandje sneller.

Website scherm met een amarante functieomschrijving voor
WordPress multi-site

Niet iedereen die aan de slag gaat bij Amarant is onbekend bij de organisatie. Naast de nieuwe aanwas vinden ook veel bestaande medewerkers van Amarant een nieuwe plek via het platform. En dan zijn er nog de vrijwilligers, die qua aanbod en communicatiewijze anders bediend dienen te worden dan de eerste twee groepen.

Om deze gelaagdheid goed op te vangen, maken we gebruik van WordPress multi-site waarbij iedere groep zijn eigen omgeving heeft. Zo kunnen we écht op maat en zo persoonlijk mogelijk ons aanbod en verhaal naar buiten brengen, terwijl aan de achterkant alles uit dezelfde Salesforce omgeving komt.

Website header voor Werken bij Amarant met amarant branding en Nederlandse navigatiemenu's.
Interactieve kaart

Zoals gezegd telt Amarant meer dan 200 locaties in heel Brabant. Om dit inzichtelijk én toegankelijk te maken, implementeerden we een interactieve kaart waarop deze locaties gemakkelijk te vinden zijn. Naast een korte omschrijving heeft elke locatie haar eigen contactpersoon, die via de kaart direct te benaderen zijn. Zo maken we de lijntjes letterlijk korter.

Een kaart van Noord-Brabant met locatiemarkers en de Amarant-locatie gemarkeerd in Tilburg.
Oudere vrouw biedt ondersteuning aan een man aan een tafel met bloemen en kunstbenodigdheden.

Een helder pad voorwaarts

Hoewel de vraag van Amarant niet ingewikkeld was (ze zochten mensen!), was de weg richting implementatie dat wél. Althans, totdat Stijlbreuk aan tafel kwam. De zorg is complex en gelaagd en, omdat het volledig om mensen draait, soms rommelig. Met name op het vlak van digitalisering zien veel zorgorganisaties door de bomen het bos niet meer.

Gelukkig weten wij uit ervaring waar we moeten snoeien om het pad voorwaarts inzichtelijk te maken. Ons geoptimaliseerde proces, beginnend met een discovery fase en via stakeholder meetings, brainstormsessies, prototypen en validaties, zorgt dat we altijd tot impactvolle resultaten komen. Zo ook bij Amarant.

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?
Laten we een kennismaking inplannen om jouw ambities te bespreken!
Een man met kort, donker haar en een baard glimlacht naar de camera. Hij draagt een koraalkleurige top