Online partner van Abel Installatie

—Abel Installatie
Terug naar overzicht
— Digitale partner voor Abel Installatie

Hoewel de installatiebranche vaak als ‘traditioneel’ wordt bestempeld, is het een markt die veel in beweging is. Abel Installatie (voorheen GasNed) is daarom voortdurend opzoek naar nieuwe diensten en concepten om haar leden te ontzorgen en te helpen te innoveren.

We zijn dan ook trots dat we inmiddels over een brede linie de digitale partner zijn en meewerken aan de digitale propositie van de coöperatie.

Super tevreden over onze jarenlange samenwerking!
Jaap Laureijs - Directeur Abel Installatie
0 1
— Samenbrengen van de coöperatieve propositie

Corporate website

Juiste plek in de customer journey

Het doel van de website is om installateurs te informeren over de kracht van de coöperatie en in contact te brengen met Abel.

Vertalen van huisstijl naar online

Met de re-branding naar Abel Installatie hebben we de huisstijl die ontwikkeld was voor print, doorontwikkeld en vertaald voor de online middelen.

Coöperatie vertaald naar het webdesign

Een belangrijk aspect voor de nieuwe website is het cooöperatie-gevoel. Abel Installatie is er door en voor de leden. Daarom spelen de mensen van Abel, de leden zelf en hun verhaal een belangrijke rol op de website.

0 2
— Centrale plek voor alle digitale service

Ledenportal

Alles op één centrale plek 

De ledenportal is de centrale plek waar leden gemakkelijk de diensten van Abel Installatie kunnen gebruiken. Een installateur is allang niet enkel met installeren bezig en Abel Installatie probeert haar leden hierin zoveel mogelijk te ontzorgen.

We waren verantwoordelijk voor de strategie, concept en design. Voor de ontwikkeling van de portal sloot onze Drupal partner ezCompany aan.

Services altijd bij de hand

De portal is tablet-first ontworpen, zodat installateurs zowel op kantoor als onderweg perfect gebruik kunnen maken van de portal.

Zo kunnen bijvoorbeeld gemakkelijk de actuele prijzen bekeken worden, terwijl de installateur bij de klant in huis staat, en is het laatste nieuws van partners en grossiers altijd bij de hand.

Beheren en inspireren in één

Leden sluiten zich in eerste instantie vaak aan op basis van enkele diensten die Abel Installatie aanbiedt. Met de portal kunnen deze diensten gemakkelijk beheerd en gebruikt worden.

Om leden te prikkelen met het complete dienstenpakket waar ze gebruik van kunnen maken, is de portal zo ontworpen dat het ook de ‘cross-sell’ van diensten stimuleert.

Dashboard functie & digitale strategie

Met het nieuwe ontwerp is de portal al veel meer een dashboard geworden om gemakkelijk diensten te gebruiken.

Naast het huidige ontwerp is een digitale toekomstvisie neergezet om de portal verder uit te bouwen met digitale tools om de dienstverlening van de installateurs verder te verbeteren en te optimaliseren.

0 3
— Leadgeneratie voor de coöperatie

Contentplatform Abel&co

“Hoe hoog moet de druk van mijn CV ketel zijn?”

Consumenten hebben veel vragen omtrent hun huis en installaties, waarbij de gewenste druk van de CV installatie een populaire is. Abel Installatie heeft daarom het content platform Abel&Co ontwikkeld om al dit soort vragen te beantwoorden.

Het doel is om vanuit deze bezoekers, die veelal vanuit een simpele zoekopdracht op Google op het platform landen, leads te genereren voor de lokale installateur. Echter viel de conversie tegen en zorgde het ook voor ruis bij installateurs, doordat mensen met kleine vragen bij hen aanklopten.

 

De uitdaging

Onze uitdaging was om de volle potentie van het platform te gaan benutten. Inmiddels trekt het platform duizenden bezoekers per week, maar blijven de belangrijke KPI’s wat betreft lead generatie nog achter.

We moesten zorgen voor:

  • Meer offerte aanvragen bij Abel
  • Minder ruis naar installateurs
  • Meer conversie vanuit de content & artikelen

Resultaten

Door de UX en de gebruikers goed te analyseren hebben we de optimale flow bepaald en juist laten aansluiten op de bezoekers, in plaats van de organisatie. Het platform werd op basis van de inzichten opnieuw ontworpen, terwijl de content hetzelfde bleef.

Daarnaast tilden we ook de vormgeving naar een hoger niveau, zodat het paste binnen de professionele uitstraling die we voor alle andere (online) middelen al hadden gerealiseerd.

Het effect was erg positief:

  • Het aantal offerteaanvragen ging omhoog met 39,9%.
  • Het conversieratio van mensen via Google op een artikel landen en vervolgens een aanvraag deden steeg met 63,8%.
  • Bovendien ging de conversiestijging niet ten koste van interactie op het platform, want het aantal reacties op de artikelen bleef gelijk.
Digitale innovatie in de fitness wereld
Bekijk case

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Kom vrijblijvend een keer langs en daag ons uit!

Bel of mail Werner