GepersonaliseerdefoodinspiratievoormiljoenenNederlanders

Van offline activatiebureau naar omnichannel food inspiratie partner

Moederbedrijf Young Perfect is al jaren succesvol als activatie partner van merken als Bertolli, Alpro & Verstegen en bemant die gezellige kookervaringen in bijvoorbeeld je lokale Albert Heijn of Jumbo.

Met het veranderende consumentengedrag en ambitie om in de gehele klantreis waardevol te zijn voor consumenten, retailers en merken, kwamen ze bij Stijlbreuk uit om samen de online strategie uit te kristalliseren en te lanceren.

Met Eatertainment als digitale poot in de gehele propositie van Young Perfect inspireren we inmiddels jaarlijks miljoenen Nederlanders met de lekkerste recepten, events en workshops.

Jaap
Eigenaar Young Perfect & Eatertainment
Mijn droom? Hét omnichannel marketingbureau van Nederland en België worden waarbij we retailers, merken en consumenten verbinden met verrassende en bevlogen campagnes. Werken vanuit de oplossing voor de consument op alle relevante touchpoints binnen de shopper journey. Altijd gedreven vanuit de filosofie dat kwaliteit altijd voorop staat en dat een tevreden klant onze beste ambassadeur is.
In een notendop

Gepersonaliseerde recepten, op basis van jouw Food Passport.

Dynamisch berekende voedingswaarden, diëten en allergenen

Receptenboek om al jouw recepten te bewaren, van Eatertainment tot Allerhande en jouw grootmoeder’s kookboek.

Persoonlijke menuplanner met suggesties op basis van jouw voorkeuren.

Met één klik alle ingrediënten bestellen bij Jumbo of Albert Heijn

Uitgangspunt
Hét food lifestyle platform waar je al jaren op wacht

Samenzijn rondom lekker eten vormt in vrijwel ieder huishouden een hoofdrol. Van studentenhuis tot jong gezin: we zijn allemaal continu op zoek naar nieuwe inspiratie, manieren om de boodschappen te vereenvoudigen en onze momenten samen nóg waardevoller (en Instagram-waardig) te maken.

Eatertainment haakt daar op in door koken (én boodschappen doen) weer het plezier, het gemak en de aandacht te geven die het verdient. Hoe? Nou, door hét food lifestyle platform waar je al jaren op wacht te ontwikkelen. Samen met Stijlbreuk.

Sebastiaan
Business development manager
Niet alleen samen een stevig fundament gelegd, maar ook veel gehad aan ideeën en suggesties vanuit Stijlbreuk. Met een team van echt gedreven, enthousiaste en betrokken team bouwen we aan een waardevolle oplossing.”
Uitgelicht
De wereld over met jouw Food Passport

Aan de basis van Eatertainment ligt het Food Passport. Hierin worden — uiteraard veilig afgeschermd — al jouw voorkeuren en instellingen opgeslagen, zodat ieder bezoek weer nét iets persoonlijker voelt dan het vorige.

Precies persoonlijk genoeg

Privacy is en blijft een belangrijk onderwerp. Bij de vormgeving van Eatertainment hebben we er dan ook alles aan gedaan om de ervaring te personaliseren, maar wel met privacy in het achterhoofd. Tijdens de onboarding doorloop je een aantal simpele vragen. Zo benoem je het aantal personen in je huishouden, jouw dieetvoorkeuren en voedselallergieën en hoe goed (of slecht) je kunt koken. Precies de informatie die Eatertainment nodig heeft om jou exact de juiste content voor te schotelen. Niet meer, niet minder.

Een beetje van jezelf...

Mede door het Food Passport ontstaat er digitale plek waar je alsmaar blijft terugkomen. Eatertainment wordt jouw digitale thuisbasis als het gaat om lifestyle en koken. Bye bye Pinterest.

Binnen jouw Food Passport kun je recepten — van Eatertainment óf elders op het internet — opslaan, ordenen, filteren, en on the fly het aantal eters aan te passen. Zo maak je in een handomdraai die taco’s waar je gisteren met z’n tweeën van genoot ineens voor je hele vriendengroep. Of je voegt grootmoeders supergeheime recept toe — en bewaart die achter slot en grendel als privérecept.

Inzicht
Good for business,
great for users

Een business kan niet zonder haar gebruikers. Maar andersom houdt dit ook stand: als gebruiker heb je baat bij een stabiel, toekomstgericht fundament. Een solide business achter het platform of de app. In de samenwerking met Eatertainment zijn we ons continu bewust van deze balans en opereren we vanuit het idee: tevreden gebruikers en een bloeiende business gaan hand in hand.

Deze mindset houdt ons flexibel en helpt ons om het enthousiasme en de eindeloze stroom aan ideeën en mogelijkheden tot uiting te brengen. Oh, en het is meteen een goede pressure test voor onze agile werkwijze.

From scratch, maar zonder verspilling

Eatertainment begon als MVP, of Minimum Viable Prototype. Hiermee werd onderzocht of het idee echt zo goed werkte als voorzien. Het antwoord: jazeker. Het prototype presteerde goed in zoekmachines en er ontstond behoorlijk wat waarde aan bestaande content. Zonde om dat te laten voor wat het is.

We ontwikkelden een slimme synchronisatie-tool waardoor we de bestaande ranking én alle content mee konden nemen, zonder dat dit ons tegenhield om een baanbrekend nieuw platform te bouwen, from scratch. Het beste van twee werelden, waar we sinds het moment van livegang nog steeds dagelijks profijt van hebben.

Digitaal én strategisch partnerschap

Soms krijg je als development-partij een puur uitvoerende rol toebedeeld. Dat is doodzonde. Met onze ervaring in, nou ja, de gehele digitale dimensie, kunnen wij enorm veel waarde toevoegen aan een organisatie. Zéker als die organisatie net zo digitaal gedreven is als Eatertainment. Stijlbreuk is daarom niet alleen digitaal partner, maar ook strategisch partner.

We zitten zowel aan tafel om de toekomst digitaal vorm te geven als om lopende zaken in goede banen te leiden. Binnen de samenwerking marineren we onze digitale kennis in de marktexpertise van Eatertainment — of andersom. Best of both worlds.