Gepersonaliseerde food inspiratie voor miljoenen Nederlanders

—Eatertainment
Terug naar overzicht

Samenzijn rondom lekker eten vormt in vrijwel ieder huishouden een hoofdrol. Van studentenhuis tot jong gezin: we zijn allemaal continu op zoek naar nieuwe inspiratie, manieren om de boodschappen te vereenvoudigen en onze momenten samen nóg waardevoller (en Instagram-waardig) te maken.

Eatertainment haakt daar op in door koken (én boodschappen doen) weer het plezier, het gemak en de aandacht te geven die het verdient. Hoe? Nou, door hét food lifestyle platform waar je al jaren op wacht te ontwikkelen. Samen met Stijlbreuk.

In het kort

Eatertainment in een notendop

  • Écht gepersonaliseerde recepten, lifestyle video’s en evenementen
  • Online receptenboek voor recepten van Eatertainment, je eigen recepten én recepten van andere blogs en platformen.
  • Dynamisch berekende voedingswaarden, diëten en allergenen
  • Elke week nieuwe features
  • Met één klik alle ingrediënten bestellen bij Jumbo of Albert Heijn

Meer dan een half miljoen bezoekers per maand

Strakke lancering met behoud van organische vindbaarheid

Naadloze synchronisatie van bestaande content

Nu al ijzersterk, maar gebouwd voor de toekomst

De business waarde

Het perspectief van de opdrachtgever

Natuurlijk zijn wij zelf enthousiast over Eatertainment. Maar minstens zo belangrijk is wat de opdrachtgever er over te vertellen heeft.

  • Het proces: “Snel over tot actie, pakken dingen snel en heel flexibel op — ook bij voortschrijdende inzichten.”
  • De verrassing: “Doorvertaling van wensen naar concrete plannen en binnen no-time een supersterk design.”
  • De meerwaarde: “Niet alleen samen een stevig fundament gelegd, maar ook veel gehad aan ideeën en suggesties vanuit Stijlbreuk.”
Typisch Stijlbreuk: “Met een team van echt gedreven, enthousiaste en betrokken medewerkers bouwen aan een waardevolle oplossing.”
Sebastiaan van Poelvoorde - Business Unit Manager Eatertainment
0 1
— Uitgelicht

De wereld over met jouw Food Passport

Aan de basis van Eatertainment ligt het Food Passport. Hierin worden — uiteraard veilig afgeschermd — al jouw voorkeuren en instellingen opgeslagen, zodat ieder bezoek weer nét iets persoonlijker voelt dan het vorige.

Precies persoonlijk genoeg

Privacy is en blijft een belangrijk onderwerp. Bij de vormgeving van Eatertainment hebben we er dan ook alles aan gedaan om de ervaring te personaliseren, maar wel met privacy in het achterhoofd. Tijdens de onboarding doorloop je een aantal simpele vragen. Zo benoem je het aantal personen in je huishouden, jouw dieetvoorkeuren en voedselallergieën en hoe goed (of slecht) je kunt koken. Precies de informatie die Eatertainment nodig heeft om jou exact de juiste content voor te schotelen. Niet meer, niet minder.

Een beetje van jezelf...

Mede door het Food Passport ontstaat er digitale plek waar je alsmaar blijft terugkomen. Eatertainment wordt jouw digitale thuisbasis als het gaat om lifestyle en koken. Bye bye Pinterest.

Binnen jouw Food Passport kun je recepten — van Eatertainment óf elders op het internet — opslaan, ordenen, filteren, en on the fly het aantal eters aan te passen. Zo maak je in een handomdraai die taco’s waar je gisteren met z’n tweeën van genoot ineens voor je hele vriendengroep. Of je voegt grootmoeders supergeheime recept toe — en bewaart die achter slot en grendel als privérecept.

0 2
— Inzicht

Good for business, great for users

Een business kan niet zonder haar gebruikers. Maar andersom houdt dit ook stand: als gebruiker heb je baat bij een stabiel, toekomstgericht fundament. Een solide business achter het platform of de app. In de samenwerking met Eatertainment zijn we ons continu bewust van deze balans en opereren we vanuit het idee: tevreden gebruikers en een bloeiende business gaan hand in hand.

Deze mindset houdt ons flexibel en helpt ons om het enthousiasme en de eindeloze stroom aan ideeën en mogelijkheden tot uiting te brengen. Oh, en het is meteen een goede pressure test voor onze agile werkwijze.

From scratch, maar zonder verspilling

Eatertainment begon als MVP, of Minimum Viable Prototype. Hiermee werd onderzocht of het idee echt zo goed werkte als voorzien. Het antwoord: jazeker. Het prototype presteerde goed in zoekmachines en er ontstond behoorlijk wat waarde aan bestaande content. Zonde om dat te laten voor wat het is.

We ontwikkelden een slimme synchronisatie-tool waardoor we de bestaande ranking én alle content mee konden nemen, zonder dat dit ons tegenhield om een baanbrekend nieuw platform te bouwen, from scratch. Het beste van twee werelden, waar we sinds het moment van livegang nog steeds dagelijks profijt van hebben.

Digitaal én strategisch partnerschap

Soms krijg je als development-partij een puur uitvoerende rol toebedeeld. Dat is doodzonde. Met onze ervaring in, nou ja, de gehele digitale dimensie, kunnen wij enorm veel waarde toevoegen aan een organisatie. Zéker als die organisatie net zo digitaal gedreven is als Eatertainment. Stijlbreuk is daarom niet alleen digitaal partner, maar ook strategisch partner.

We zitten zowel aan tafel om de toekomst digitaal vorm te geven als om lopende zaken in goede banen te leiden. Binnen de samenwerking marineren we onze digitale kennis in de marktexpertise van Eatertainment — of andersom. Best of both worlds.

0 3
— Toekomst

Wekelijks nieuwe features

Er wordt in onze wereld veel gesproken over CI (continuous integration) en CD (continuous delivery). Bij Eatertainment voegen we de daad bij het woord. Daarin is ons hechte partnerschap met de opdrachtgever doorslaggevend. Het resultaat is dat we wekelijks nieuwe features live zetten. De ene keer komen die features vanuit gebruikerswensen, de andere keer vanuit business vereisten of gewoon omdat we kans zagen om iets nóg beter te maken.

Ingrediënten zoals het hoort

Laten we eerlijk zijn: ingrediëntenlijstjes overtypen is niet de leukste bezigheid. De benodigde hoeveelheden zijn vaak berekend op te veel of te weinig eters en de maatvoering is zelden consistent. Daarom kun je op Eatertainment aangeven voor hoeveel personen je wilt koken (en dit wordt opgeslagen in je Food Passport) en kun je het ingrediëntenlijstje gewoon afvinken terwijl je over de markt wandelt.

Met één klik in je mandje

Liever laten bezorgen? Snappen we. Onder de ingrediëntenlijst vind je twee handige knoppen waarmee je alle benodigde producten, berekend op het juiste aantal eters, met één klik in je Jumbo of Albert Heijn mandje gooit. Kind kan de boodschappen doen.

Meta, meta, meta

Nee, we bedoelen niet de Haagse uitspraak van ‘meten’ — hoewel meten inderdáád belangrijk is. We bedoelen meta, als in meta data. De recepten op Eatertainment zijn prachtige, hapklare brokken gestructureerde data. Elk aspect van een recept is een los stukje informatie. Hierdoor krijgen de onderliggende algoritmen een schat aan informatie tot hun beschikking en kan er slim worden omgesprongen met zaken als allergenen, voedingswaarden, maatvoeringen, oorsprong en zelfs voor welke gang een recept het meest geschikt is. Meta is betâh.

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Laat je gegevens achter en we plannen een kennismaking in om jouw ambities te bespreken!