Ga naar de content

Next-levelflexibiliteitinjepersoonlijkecashflow

Man met een mobiel en bankpas in zijn hand, zittend op de bank.
Context
In 3, 2, 1..

Je kent het wel: je wilt iets kopen, je kunt het je veroorloven, maar om in één keer het hele bedrag te voldoen voelt toch niet helemaal comfortabel. IN3 rijkt de helpende hand. De naam zegt het eigenlijk al: je betaalt je aankoop *in drie* gelijke termijnen. Rentevrij en zonder BKR-registratie. Supersimpel, superhandig en superoverzichtelijk.

Stijlbreuk werd gevraagd om de app — het belangrijkste touchpoint voor de gebruiker — opnieuw vorm te geven in lijn met de ambitieuze businessdoelstellingen van IN3. En aangezien we toch bezig waren pakten we meteen de website mee. Twee vliegen…

Zo gemakkelijk mogelijk in drie termijnen betalen, zonder het té gemakkelijk te maken.

De juiste balans tussen een uitgesproken merk bouwen en een ultiem gebruiksgemak.

Als scale up gebeurt er veel binnen IN3. Maar hoe ad hoc de vraag ook is, als partner leveren we altijd.

Uitgelicht
Van facilitator naar partner

Eén van de belangrijkste uitgangspunten bij het redesign van IN3 is het opbouwen van een relatie met de gebruiker. IN3 is namelijk veel meer dan een betaalmethode — veel meer dan een facilitator. Die relatie moet voelbaar zijn voor de gebruiker.

Dit bereiken we op twee manieren:

  1. In de basis moet alles zo simpel en duidelijk mogelijk zijn. Het gaat om geld en we blijven hollanders.
  2. De uitgesproken visual identity van IN3 doorvertalen in sprekende user interfaces met veel beweging, aandacht voor detail en hier en daar een easter egg.
In3-interface op mobiel en desktop, uitgelicht, niet helemaal zichtbaar, 50 graden gedraaid op een felgroene achtergrond.
Een duidelijk en persoonlijk overzicht van in3 betalingen

De applicatie biedt een simpel dashboard van de openstaande betalingen, wanneer deze moeten zijn voldaan en hoeveel bestedingsruimte je nog hebt.

Duidelijk en doeltreffend.

Dashboard van in3 op desktop, met uitgelichte openstaande betalingen.
Micro-animaties, macro-beleving

Zowel de app als de website zitten vol met subtiele bewegingen. Het leeft. Hierdoor voelt iedere interactie betekenisvol en krijgt de gebruiker de juiste feedback waardoor de hele ervaring nog nét wat lekkerder voelt. Je vliegt er doorheen.

Een robuust design system als ruggengraat

De tijd dat je als designer hele pagina’s ontwerpt is voorbij — zéker wanneer je een crossmediaal product zoals IN3 vormgeeft. In plaats van pagina’s of secties ontwerpen we componenten. Losse stukjes user interface met hun eigen logica die op verschillende plaatsen — en in verschillende layouts —hergebruikt kunnen worden.

De regels waar die componenten aan voldoen leggen we vast in een design system: één centrale plek waar alle informatie terug te vinden is. Zo blijft de beeldtaal, animatiestijl en algehele look en feel van IN3 consistent. Of je nu in de app op je iPhone zit, of op de website via je Chromebook.

In3-interfaces en website op desktop en mobiel, niet helemaal zichtbaar, 50 graden gedraaid op een lichtpaarse achtergrond.
Website
Van storytelling naar scrolli-telling

Ook in de website is de huisstijl doorvertaald naar een unieke merkbeleving die IN3 onderscheidend neerzet in de markt.

Waar IN3 begon als pure betaalmethode, ontwikkelen zij zich meer en meer als platform waarop je als consument nieuwe winkels en producten kunt vinden.

Exclusieve aanbiedingen, voorrang bij pre-orders… de mogelijkheden om de relatie met de gebruiker te versterken zijn eindeloos. Hiermee verschuift de rol van IN3 van betaalmethode aan het einde van de customer journey, naar een beginpunt, een facilitator voor de consument, waar zij opzoek kunnen gaan naar een winkel waar zij in drie termijnen kunnen betalen.

Maar, niet alles tegelijk. Al het goede komt namelijk…

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?
Laten we een kennismaking inplannen om jouw ambities te bespreken!
Een man met kort, donker haar en een baard glimlacht naar de camera. Hij draagt een koraalkleurige top