Ga naar de content

MeerdanalleeneenfaceliftvoorMauritskliniek

Blanke en donkere gezichten van vrouwen in beeld.
De vraag

Steeds meer mensen vinden hun weg naar kwalitatief uitstekende zorg via nieuwe wegen. Daar waar vroeger het ziekenhuis altijd pitstop nummer één was, wordt het steeds normaler om zelf op zoek te gaan naar een particuliere kliniek die bij jou past.

En dat is goed. Zorg is misschien wel het meest persoonlijke product dat bestaat. Des te logischer is het dat mensen hierin keuzes maken die aansluiten bij hun behoeften, situatie, portemonnee en agenda.

Highlights

Slimme content- en (technische) website structuur voor succesvolle SEO-strategie en organische groei

Handige geïntegreerde afsprakenmodule om de stap naar afspraak te verlagen én de administratie te verminderen.

Maatwerk WordPress CMS inrichting, waardoor content beheer (lees: complexe combinaties van specialisten * specialismen * locaties) een fluitje van een cent is.

Homepage van Mauritskliniek op desktop schermen, 50 graden gedraaid, deels zichtbaar, op een fel turkooize achtergrond.

Een nieuw niveau van persoonlijk

Mauritskliniek is zich er als geen ander van bewust hoe persoonlijk zorg is — en dat het belangrijk is dat mensen dit ook echt voelen. In het voortraject van onze werkzaamheden hielpen we Mauritskliniek met het scherpstellen van hun identiteit en branding. Dat vormde het fundament voor de verdere ontwikkeling van de (digitale) zichtbaarheid van deze kwalitatief sterke kliniek.

Zéker in de digitale dimensie is het gemakkelijk om de menselijke touch te verliezen. Daarom hebben we er actief aan gewerkt om mensen centraal te stellen op de website en artsen een duidelijk gezicht te geven.

Zorgeloze zorg

Vaak verloopt het krijgen van zorg niet helemaal soepel. Gek eigenlijk, want juist zorg zou, nou ja, zorgeloos moeten zijn, toch?

Aan deze gedachte hebben we samen met Mauritskliniek handen en voeten gegeven. Bijvoorbeeld door het versimpelen van zoiets eenvoudigs als een afspraak maken. Geen over-en-weer gebel, geen annuleringen of dubbele boekingen en al absoluut niet in de wacht gezet worden.

Een subtiel geïntegreerde afspraakmodule maakt het mogelijk voor cliënten om meteen te zien wanneer er plek is. Klik, plan, klaar.

Drie bolletjes lichten uit: visuele weergave van de Mauritskliniek, een formulier, en een data-icoon met 23 november.
In de wandelgangen

Een ander voorbeeld van zo’n slimme integratie is de koppeling met de klantrecenties van Zorgkaart Nederland. Betrouwbare beoordelingen van echte cliënten komen op deze manier meteen op de website van Mauritskliniek terug.

Geen gekke advertorials of vage citaten, maar echte ervaringen van echte mensen. Zo kunnen mensen die nog oriënterend zijn ook echt een gewogen keuze maken.

Drie bolletjes uitgelicht: Nederland, review, en een score van 8,9.
Zorgpagina van Mauritskliniek op desktop en mobiel, gefocust, 50 graden gedraaid, deels zichtbaar, op een lichtblauwe achtergrond.
Online zichtbaarheid

Het verkrijgen van zorg is vaak ad hoc. Je hebt tenslotte niet de luxe van een langetermijn planning van je eigen gezondheid. Daarom is het van groot belang voor zorginstellingen om vindbaar de te zijn.

SEO

Voor de website van Mauritskliniek hebben we enorm veel aandacht besteed aan de structuur en technische kant van SEO, een belangrijk aspect in de vindbaarheid. Een combinatie met de inhoudelijke zoekmachine-optimalisatie (SEO) expertise en zeer gerichte advertenties (SEA) van Maxlead zorgen voor een continue aanwas van nieuwe cliënten.

Bovendien wordt de website door veel mensen gelezen om meer informatie over veelvoorkomende kwaaltjes te verkrijgen. Deze informatie helpt mensen bij het begrijpen van hun lichaam, en uiteindelijk bij het maken van een keuze voor de juiste kliniek.

Zoekbalk voor spataderen, met Mauritskliniek als eerste resultaat.