Digitale innovatie in de fitness wereld

—ProFit Gym
Terug naar overzicht
— Future proof door digitale innovatie

Rutger, de eigenaar van ProFit Gym, had één doel: het nemen van de volgende stap in zijn onderneming. De fitnessbranche had een aantal goede jaren achter de rug, maar nu de markt volwassen is geworden is het dringen.

Nu is ProFit Gym een van de meest innovatieve sportscholen van het land en zijn zij van 3 naar 8 vestigingen gegroeid sinds onze samenwerking.

Kort samengevat: Een goede combinatie van specialisten die weten waar ze aan werken. Stijlbreuk is een verlengstuk van ons ProFit Gym Team!
Rutger Brakel - Eigenaar ProFit Gym
Na 5 jaar is het enthousiasme er nog steeds en met de huidige plannen blijven we elkaar prikkelen en zijn we nog lang niet klaar.
Rutger Brakel - Eigenaar ProFit Gym
0 1
— Conversion by design

Website

De website is een belangrijk communicatie- en wervingskanaal voor ProFit Gym. Het uitgangspunt was dat de gehele website beweging en sport moet ademen. Ook al zit je thuis achter de computer of in de trein op je mobiel, ProFit Gym ís sport en daagt jou altijd uit om het maximale uit jezelf te halen.

In een branche waar het ledenverloop enorm hoog is, mag er op wervingsvlak niks ontbreken. Daarom is de conversie cruciaal en performance op mobiel enorm belangrijk. Sinds de livegang zijn de wervingsrecords al meerdere keren verbroken en optimaliseren we de website doorlopend.

Bovendien komt de helft van de aanmeldingen inmiddels vanaf mobiel of tablet, een onderstreping van de noodzaak van een perfecte mobiele website.

0 2
— Altijd je coach bij de hand

Leden portal & app

Begin 2016 is de mobiele app voor leden gelanceerd. Hier heeft ProFit Gym het serviceniveau naar haar leden verder verhoogd en wordt de klantrelatie versterkt om de loyaliteit te verhogen.

Met de nieuwe ProFit Gym app heb je altijd inzicht in jouw voortgang en jouw persoonlijke trainingsschema, reserveer je gemakkelijk jouw favoriete groepsles, maak je een afspraak met je coach en plan je samen met je vrienden jouw sportschoolbezoek.

0 3
— Persoonlijke service

Coach app

Hoe kun je als part-time fitness coach persoonlijke service verlenen aan duizenden leden? Als je 91 uur per week open bent en honderden leden komen sporten, dan is het als coach lastig om up-to-date te blijven met elke sporter of om iedereen bij naam te kennen.

Een persoonlijke trainer voor iedereen 

De Coach App is een overzichtelijke en simpele tool voor sportschool coaches die hen ondersteunt in de begeleiding en service naar sporters. De coaches zien nu in één oogopslag wie er binnenkomt en welke service zij op dit moment nodig hebben.

Digitale tool als ondersteuning aan de persoonlijke service

De Coach App is volledig toegespitst op het serviceaanbod, waaronder op maat trainingsschema’s, periodieke metingen en groepslessen met instructeur.

Heeft een lid bijvoorbeeld al 6 weken hetzelfde trainingsschema, dan ziet de coach dat direct en kan meteen een afspraak worden ingepland of het schema opgesteld worden. Is een lid bijna bij zijn of haar doel, dan kan dit samen gevierd worden.

Extra inzicht en aandacht dankzij big data 

Naast de concrete dienstverlening, geeft jaren aan data ons inzicht in ‘onzichtbare’ eigenschappen van leden.

Op basis van de bezoekfrequentie in de 1e abonnementsmaand, kunnen we bijvoorbeeld al inschatten of het lid over 11 maanden het abonnement gaat opzeggen. Deze leden kunnen we met extra aandacht net die extra motivatie geven om te blijven sporten.

0 4
— Business intelligence

Club app

Één overzicht

Het overzicht houden van het reilen en zeilen van één sportschool is te overzien, maar wanneer het gaat om zes sportscholen, dan wordt het lastig. Het handmatig ingevulde cijfers van sportscholen verzamelen in Excel bestanden is niet meer toereikend en het wordt belangrijker dat de data up-to-date is. Zeker om op tijd de juiste beslissing te kunnen maken.

…voor zowel de clubleider als de eigenaar

Met de Club app web applicatie is het mogelijk om snel overzicht te krijgen. Het KPI dashboard geeft de belangrijkste waardes overzichtelijk weer zoals; ledenverloop, bezoekersaantallen en groeplesbezetting, waarna er gedetailleerder kan worden ingezoomd op data in verdiepingspagina’s. De eigenaar van ProfitGym heeft het overzicht over alle filialen, terwijl de clubleider kan inzien of de doelen van zijn of haar filiaal worden behaald.

Op grote schaal gepersonaliseerde hoesjes met design automation
Bekijk case

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Kom vrijblijvend een keer langs en daag ons uit!

Bel of mail Werner