Digitale innovatie in de fitness wereld


Rutger, de eigenaar van ProFit Gym, had één doel: het nemen van de volgende stap in zijn onderneming. De fitnessbranche had een aantal goede jaren achter de rug, maar nu de markt volwassen is geworden is het dringen.
Nu is ProFit Gym een van de meest innovatieve sportscholen van het land en zijn zij van 3 naar 9 vestigingen gegroeid sinds onze samenwerking.
Website
De website is een belangrijk communicatie- en wervingskanaal voor ProFit Gym. Het uitgangspunt was dat de gehele website beweging en sport moet ademen. Ook al zit je thuis achter de computer of in de trein op je mobiel, ProFit Gym ís sport en daagt jou altijd uit om het maximale uit jezelf te halen.

In een branche waar het ledenverloop enorm hoog is, mag er op wervingsvlak niks ontbreken. Daarom is de conversie cruciaal en optimalisatie voor mobiel enorm belangrijk. Sinds de livegang zijn de records al meerdere keren verbroken en optimaliseren we de website doorlopend.
Bovendien komt de helft van de aanmeldingen inmiddels vanaf mobiel of tablet; een onderstreping van de noodzaak van een perfecte mobiele website.
Leden portal & app
Begin 2016 is de mobiele app voor leden gelanceerd en is de web portal vernieuwd. Hier heeft ProFit Gym het serviceniveau naar haar leden verder verhoogd en wordt de klantrelatie versterkt om de loyaliteit te verhogen.
Centrale rol in Corona richtlijnen
Sinds de Corona uitbraak speelt de applicatie een centrale rol in een verantwoorde heropening van de sportscholen. Leden kunnen nu ook gemakkelijk hun fitness reserveren wanneer zij aangeven klachtenvrij te zijn, en is het lesaanbod uitgebreid met buitenlessen.


Al het gemak in je broekzak
Met de nieuwe ProFit Gym app heb je altijd inzicht in jouw voortgang en jouw persoonlijke trainingsschema, reserveer je gemakkelijk jouw favoriete groepsles, maak je een afspraak met je coach en plan je samen met je vrienden jouw sportschoolbezoek.
Coach app
Hoe kun je als part-time fitness coach persoonlijke service verlenen aan duizenden leden?
Als je 91 uur per week open bent en honderden leden komen sporten, dan is het als coach lastig om up-to-date te blijven met elke sporter of om iedereen bij naam te kennen.
Meer inzicht tijdens heropening na Corona
Voor de heropening na Corona is de Coach App verder uitgebreid met real-time inzicht voor de coaches. Zij weten ten alle tijden wie er in de sportschool zijn en het precieze aantal mensen dat binnen is en deelneemt aan de buitenlessen.

Een persoonlijke trainer voor iedereen
De Coach App is een overzichtelijke webapplicatie voor coaches in de sportschool die hen ondersteunt in de begeleiding en service naar sporters. De coaches zien nu in één oogopslag wie er binnenkomt en welke service zij op dit moment nodig hebben.

Digitale tool als ondersteuning aan de persoonlijke service
De Coach App is volledig toegespitst op het serviceaanbod, waaronder op maat trainingsschema’s, periodieke metingen en groepslessen met instructeur.
Heeft een lid bijvoorbeeld al 6 weken hetzelfde trainingsschema, dan ziet de coach dat direct en kan meteen een afspraak worden ingepland of het schema opgesteld worden. Is een lid bijna bij zijn of haar doel, dan kan dit samen gevierd worden.

Extra inzicht en aandacht dankzij big data
Naast de concrete dienstverlening, geeft jaren aan data ons inzicht in ‘onzichtbare’ eigenschappen van leden.
Op basis van de bezoekfrequentie in de 1e abonnementsmaand, kunnen we bijvoorbeeld al inschatten of het lid over 11 maanden het abonnement gaat opzeggen. Deze leden kunnen we met extra aandacht net die extra motivatie geven om te blijven sporten.
Club app
Eén overzicht
Het overzicht houden van het reilen en zeilen van één sportschool is te overzien, maar wanneer het gaat om acht sportscholen, dan wordt het lastig.
Het handmatig ingevulde cijfers van sportscholen verzamelen in Excel bestanden is niet meer toereikend en het wordt belangrijker dat de data up-to-date is. Zeker om op tijd de juiste beslissing te kunnen maken.
…voor zowel de clubleider als de eigenaar
Met de Club app webapplicatie is het mogelijk om snel overzicht te krijgen. Het KPI dashboard geeft de belangrijkste waardes overzichtelijk weer zoals; ledenverloop, bezoekersaantallen en groeplesbezetting, waarna er gedetailleerder kan worden ingezoomd op data in verdiepingspagina’s.
De eigenaar van ProfitGym heeft het overzicht over alle filialen, terwijl de clubleider kan inzien of de doelen van zijn of haar filiaal worden behaald.
Grip en controle op de aantallen tijdens heropening na Corona
In de Club App kunnen de Club aanvoerders precies aangeven hoeveel mensen maximaal tegelijkertijd in de club aanwezig mogen zijn, om aan de richtlijnen voor de heropening na Corona te voldoen.
Met het verplichte reserveersysteem voor de leden en het real-time inzicht voor de coaches in de Coach app, ondersteunen de applicaties iedereen zoveel mogelijk om zich aan de richtlijnen te houden om op een gezonde manier weer naar de sportschool te kunnen.




Laat je gegevens achter en we plannen een kennismaking in om jouw ambities te bespreken!